Stellen- und Bewerberverwaltung
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Stellenbeschreibung

Wenn Sie an einem Angebot interessiert sind, bei dem jeweiligen Angebot auf " anfragen " klicken.

Bitte das kleine Feld freilassen und auf das darunter stehende Wort "abschicken" klicken.

Eine Bewerbung ist erst nach Erhalt des Vermittlungsscheines mit den Kontaktdaten der Firma möglich.

Wählen Sie bitte nur Angebote aus, bei denen Sie die vom Arbeitgeber geforderten Anforderungen (fachlich/sprachlich) erfüllen.

Anschließend erhalten Sie die Kontaktdaten per E-Mail. Diese befinden sich auf dem VERMITTLUNGSSCHEIN / Word-Dokument in der Anlage der Mail.

Gesendet an die E-Mail-Adresse, die Sie im Registrierungsformular eingegeben haben.

Bitte immer beide Dokumente in der Anlage öffnen.

Nachdem die Kontaktdaten an Sie gesendet wurden, wird/werden die ausgewählte/n Stelle/n gelöscht.

Danach bewerben Sie sich wie vom Arbeitgeber gewünscht (steht vorrangig auf dem PDF-Dokument/auch Anlage der Mail) beim / bei der Auftraggeber/in
Beachten Sie, die SB muss jedes Semester und je Bereich gesondert, vorgelegt werden. Bitte jetzt die für das WS2020/21 bei Ihren Daten hinterlegen, oder an jobs@studentenwerk-potsdam.de senden.

Kennziffer: S676403

Working Student Marketing (m/f/x)

About your new role:

Our marketing team is looking for passionate support for our campaign management. Together with our Marketing Program Manager, you will monitor all marketing activities and place them in a specific campaign context. Based in Berlin, you will work in a cross-functional team.



Support Campaign/Program Manager with the conception and management of marketing campaigns based on our campaign framework. Campaigns may include: events, meetups, white papers, webinars, blog post and other tasks.

Coordinate to-dos internally within different marketing stakeholders: events, communication, social media, and sales

Create detailed briefings for design, content, event, and social media

Coordinate tasks, deadlines and follow-ups based on the overall campaign plan

Edit, administrate, and maintain of lead and budget lists

Support with website, newsletter, and social media content as well as our constant improvement of processes and templates



Skills & Requirements:

Enrolled in University in the field of business administration, marketing/communication or a similar field of studies for at least 12 months and available for a time period of 12 months

Fluent in English

Solid MS/Google office skills

Proactive approach to work in a team and communicate clearly and transparently

Proven success in driving results on time, and cross-functional team interaction

Excellent problem solving, time and risk management, and analytical thinking skills with a detail-oriented approach

Experience in organizing your workload / schedule
Availability to work at least 15h / week


The following skills are not mandatory but if you have them let us know!

Previous experience in the field of marketing project management

Usage of the project planning tool Asana